wtorek, 24 października 2017

Poradnik - Jak Narysować Realistyczne Oczy?

Witam!
Dziś mam dla was poradnik! Chciałam wam wytłumaczyć jak narysować realistyczne oko za pomocą kilku sprytnych trików. Wymienię taktyki które ja używam, według mnie są bardzo pomocne więc mam nadzieje że wy też będziecie mogli sprytnie je wykorzystać.

Zanim zacznę, zapraszam na mojego Youtube'a oraz Instagram'a aby być na bierząco ze wszystkimi nowymi poradnikami.



1. Narysuj szybki szkic. Nie musi być w ogóle ładny ani dokładny, jest jedynie potrzebny jako "szkielet" rysunku, potem już nie będzie go widać. Pędzel powinien być cienki i ustawiony na "Pen Pressure". Aby to ustawić należy w ustawieniach pędzla włączyć "Transfer" aby tak wyglądał:



2. Dużym pędzlem narysuj bazę dla rysunku. Z niej będziesz korzystać rysując cienie lub rozjaśnienia. Nie martw się że kolory są wyblakłe, pod sam koniec rysunku podniesiesz kontrast i moc kolorów za pomocą specjalnych efektów, o których opowiem w kroku 6.

3. Zacznij rysować cienie. Za pomocą selekcji "lasso" możesz dokładnie zaznaczyć powierzchnię na której chcesz rysować. Wtedy dużym pędzlem z bardzo miękkimi krawędziami delikatnie definiuj cienie na oku. Dla lepszej wizualizacji obejrzyj film Klikając Tutaj. 
Pędzel powinien mniej więcej wyglądać tak:



4. A teraz gwóźdź programu - Tęczówka! Jest ona bardzo trudna, więc zalecam wyszukanie zdjęcia jej z bliska. W ten sposób najlepiej można skopiować jej wygląd.
Możecie na przykład wybrać ten - nie ważne czy to niebieski, zielony czy brązowy kolor tęczówki. Głównie chodzi o strukturę i jak ją narysować. Oczywiście każde oko jest inne, niektóre mają bardzo mało detali.



5. Aby dobrze narysować rzęsy należy wybrać ten sam pędzel jak w kroku nr. 1. Najlepiej jest wybrać nie całkiem czarny kolor, może trochę brązowy. Rysuj rzęsy na oddzielnej warstwie aby móc dalej rysować pod nimi. Jak chcesz narysować rzęsy chłopaka, należy zrobić je bardziej przeźroczyste i brązowe.
Pamiętaj że rzęsy nie poruszają się tylko w jedną stronę - razem z perspektywą zmieniają one również kierunek. Są one też różnej długości. Aby uzyskać trochę lepszy efekt, spróbuj rysować je aby formowały razem grupy. Tak jak pomalowane maskarą rzęsy które się sklejają.

6. Na sam koniec wystarczy wziąć biały pędzel i narysować rożne odbłyski światła. Na przykład na gałce ocznej, w kąciku oka lub nawet na powiece imitując pot. Następnie weź pędzel z kroku nr. 3 i stwórz nową warstwę. Na tej warstwie włącz efekt "Color Burn" i wybierz kolor którym chciałabyś/chciałbyś wzbogacić swój rysunek. Następnie delikatnie koloruj swoje oko, na przykład czerwonym przy kąciku, albo pomarańczowy pod nim. Jeśli efekt będzie zbyt mocny, możesz zmniejszyć % widoczności tej warstwy. (na poniższym zdjęciu jest to "Opacity".)




Zobaczcie koniecznie filmik który nagrałam dla was, dzięki niemu możecie zobaczyć bardzo dokładnie co robię aby narysować realistyczne oko. Jak używam efektów jak Color Burn lub jakich używam pędzli. Zasubskrybujcie aby być zawsze na bierząco!



To by było na tyle!
Mam nadzieje że pomogłam wam narysować piękne oko. Jestem bardzo ciekawa co stworzyliście, jeśli chcecie się ze mną podzielić swoim arcydziełem, możecie wstawić zdjęcie na Instagrama z tagiem #naitutorial, a na pewno się na temat waszej pracy wypowiem i dam wam kilka rad! Jeśli jednak chcesz bardziej potajemnie się ze mną podzielić swoim arcydziełem, możesz mi go też wysłać na e-mail alicja879ala@gmail.com

Buziaki!

1 komentarz:

3 SPOSOBY JAK NAUCZYĆ SIĘ RYSOWAĆ

Jak szybko nauczyć się rysować? Jak rysować ładnie w rok? miesiąc? TYDZIEŃ? No w tydzień się nie da. Można w miesiąc. ale w sumie to nigdy...